CORE PASS!

Nu när jag fött en liten bebis tycker jag att träning är betydligt viktigare än tidigare. Det är inte bra att börja träna för snabbt efter en födsel, men att börja stegvis är nog det bästa sättet. Vanligtvis är det magen man vill återhämta först och främst och det du måste tänka på innan du börjar träna magen är att ta reda på om du har fått delade muskler. Om det är så att du har delade magmuskler ska du absolut INTE göra raka eller sneda situps utan det är viktigt att du fokuserar på bålmusklerna. Plankan är en bra övning som du kan lägga till i din träning för att åtgärda magmusklerna rätt. 
 
Vill bara tillägga att jag har lärt mig detta genom att googla eller få tips från andra så detta är något som JAG tror på och det behöver inte betyda att du måste göra det.
 
Jag har provat enstaka övningar där man jobbar med bålmusklerna och nu har jag börjat gå på COREPASS som verkar vara helgrymt.  Några dagar efter passet hade jag träningsverk från helvetet (otränad) men jag garanterar att tränigsverken hamnar på de rätta ställen. I dom övningarna fokuserar du mest på din mage, nedre rygg, skuldror & att stärka din balans. Dock kommer mer ställen av kroppen med i ett corepass som ben & knäböj som tar mycket på lår & rumpa. Det passet fungerar utmärkt för mig & Jag brukar kompensera med att göra mer planka & knäböj hemma.